09 January 2011

Kenangan Kesayangan Ku

Salam uols. hari ni seharian saye dirumah dan menjalankan rutin harian seperti biase. bosan gile ouh!. *patutnye hari-hari cuti nie bawa-bawa lah saye keluar berjalan ke. iye dak? disebabkan saye balik rumah mak so kene duduk rumah la jawabnye. minggu depan saye nak keluar jugak. tak kire tak kire. huhuhu.


Dah penat merapu, kite berbalik pada tajuk diatas okeh! kenangan kesayangan ku? ape yang kenangan kesayangan nye? hahaha. okeh2. uols tahu tak saye sangat suke kan kucing. WHY? sebabnye dari kecil sampai la ke besar rumah saye tak pernah takde kucing. yang lagi gile kucing kakak saye la. die la yang suke kutip-kutip kucing kat luar sane bawa balik rumah. mak ayah saye pun jenis same jugak suke kucing. so kite orang pun bela la kucing. kalau dulu 2 ekor je. sekarang dah bertambah jadi 7 ekor. pergh! gile kan? 


Disebabkan dulu terlampau banyak kucing, so mak ayah pun suke la sedekahkan pada orang. saye dan kakak pun mule la tension. *paling tak suke bile mak ayah cakap nak bagi kucing kat orang ouh! yea lah, kite ni rumah flat je pun. tapi dah wat macam rumah teres. tu yang mak ayah bagi je kalau ade orang mintak. kucing-kucing ni pun mane pandai nak pijak tanah. asyik duduk rumah je mane nak datangnye tanah. (kesian kan?) hehehe. okeh la. jum tengok gambar kucing2 saye.


*Si Pus (Papa) dah takde

*Oren (Mama) pun dah takde

*Anak-Anak First Oren.
Montel, Putih, Manje

*Montel (dah takde)

*Putih (dah takde)

*Manje (dah takde)

* Kelahiran ke berape tah. (yang selamat 4 tapi dalam gambar ade 2 je)

*Chubby (Dah bagi orang patu die ilangkan.) (bengang je)


Yang kat atas semuanye dah takde. tinggal kenangan je. yang still ade kat dalam rumah nie, semua kat bawah nie yea :)

*Bulat

* Panjang

*Kecik (Anak Oren kelahiran ke-2)

*Anak-anak kecik (baru lahir hari tu)

P/s So sekarang hanya tinggal 7 je kat rumah nie. entah-entah yang anak si kecik tu mak ayah pun nak kasi kat orang kot. (ade sape-sape tak yang nak? bole saye kasi. siyes ni!!!)


3 comments:

Mohd said...

kite xmo. Kite takut t kucing tu berak rate rate

Cik Elyn said...

saye suke. nak taknak awok kene gak tolong buangkan :)

Gergasi Comel said...

nak yang putih tu boleh tak?
errr... tapi...
nak yang oren jugak.
hmmm... mcm mana ye?