25 October 2011

Dah Makin Besar Dah Twins Nie. Sesekali jumpe, Chumil!

Assalamualaikum semua. Selamat pagi. Mood hari nie nak mengadap PC. Nak online saje. Bosan online, buat keje. Bosan buat keje, online balik. Tak pun kacau kawan-kawan yang ade BBM. Manjang pegang handphone je dari semalam. Maklumlah, dah pakai beri-beri. Opssss!. Hehehe.

Esok kite semua cutikan? Nak pegi mane yek? *buat-buat tanye pulak* Hehehe. Esok seharian nak berjalan. Suke suke suke! Berjalan lah sangatkan! Padahal nak hantar kad je pun. Eh! Berjalan lah jugak sebab nak pegi hantar kat kawen kakak ke Nogori Sombilan pulok!

Minggu lepas sampai minggu nie family saye sibuk lah sikit nak ke sane ke sini sebab nak edarkan kad kawen kakak saye tinggal beberape hari saje lagi nie. Debo plak saye. Aihhh! Takde lah sesibuk mane sebab buat dekat dewan je pun.

Ahad lepas saye n family pegi kenduri kawen. Sambil-sambil tu tukar-tukar lah kad kawen. Ramai pulak yang nak kawen hujung-hujung tahun nie. Ade lah sampai 3-4 jemputan yang kiteorang dah terime. Pergh! Nasib tak tertindih dengan tarikh kakak nanti.

Balik dari kenduri, singgah rumah mak sedare plak. Dah rindu pade twins nie. Lame gilak tak jumpe. Last jumpe pun raye hari tu. Maknenye dah sebulan lebih jugak lah tak jumpe.
 Pejam celik dah 7 bulan dah twins nie. Cepat betol. Raye hari tu jumpe baru nak bangun-bangun. Ahad hari tu jumpe dah merangkak dah. Kemain laju lagi si twins nie merangkak. Ayah saye panggil kura-kura berjalan. Jaat gilak!. Hahaha!.
Yang ini Mastura *si adik*. Kemain mesra dengan lelaki ini. Sape tu? Kenal keh? Hehehe. Nasiblah waktu kiteorang masuk rumah si twins nie tak menanges. Mak sedare cakap kalau si twins tak kenal orang si twins nie akan menanges. Nasib lah jumpe kiteorang hari tu tak nanges. Maknenye si twins nie kenal kite la kan? kan? Hehehe.
 Dah pandai dah melayan si kenit nie yek? Blajo-blajo la yek. Nanti senang. Oppsssss!
Tak puas rasenye jumpe hari tu. Tu pun ayah dah bising-bising nak balik. Dah penat lah kot. Pegi kenduri kawen sampai 2 rumah. Confirm kekenyangan kan? Takpelah. At least dapat jugak jumpe si twins nie. Rindu sangat-sangat. Next time jumpe nak belikan mainan. I'm promise dear. <3

LoVe ElyN =)